עיצוב גרפי – מי צריך את זה בכלל?

פעמים רבות אני נתקלת בבעלי עסקים, שלא מבינים את חשיבות העיצוב הגרפי בפרסומים שלהם.

 

כיצד אני יודעת זאת?

 

כי החומרים השיווקיים שלהם נראים כך:

 

 

 

 

האם לכם נוח ונעים לקרוא פלאייר כזה?

 

לפני שאני שופכת בפניכם את כל הסיבות שבגללן עיצוב כזה עלול לפגוע במסר שלכם ולגרום לקהל היעד שבשבילו אתם מפרסמים מלכתחילה להתעלם מהפרסומים שלכם במקרה הטוב או לקבל רושם ראשוני שלילי ולהשליך אותם לפח במקרה הרע, בואו נעשה תרגיל קטן בהתבוננות. 

 

צפו בפלאייר הזה ושאלו את עצמכם:

 

  • האם הוא מעניין אותי?
  • האם יש לי חשק להתעמק במה שכתוב שם?
  • האם הטקסט קריא וברור או שדרוש מאמץ על מנת להבין אותו?
  • האם יש לי עומס של צבעים וצורות בעיניים?
  • האם המסר של הטקסט עובר באמצעות העיצוב?
  • האם הצבעים, הגופנים והקומפוזיציה מתאימים למסר?

 

שמרו בצד את התשובות שלכם, נחזור אליהן בהמשך.

 

הסיבה שבגללה לעיצוב גרפי יש משמעות רבה כל כך בהעברת המסר, נעוצה במשפט הידוע: "תמונה שווה אלף מילים". ומה זה אומר?

 

בעיצוב אנו משלבים את כל האלמנטים הגרפיים לתמונה אחת כוללת, של המסר שאותו אנו רוצים להעביר. התמונה הזאת משדרת המון אינפורמציה למודע ולתת המודע של הצופה, ומעלה בתוכו אסוציאציות ותחושות שונות, עוד לפני שהוא בכלל התחיל לקרוא את הטקסט. הצופה יכול לקבל המון מסרים רק מהאלמנטים הגרפיים עצמם, ואם העיצוב לא נכון – המסרים הללו עלולים לסתור את המסר שאותו רצינו להעביר ולפגוע בנסיון שלנו לעניין את הצופה ולמשוך אותו אלינו.

 

כשאנו משתמשים בעיצובים שלנו בצבעים שאינם מתאימים למסר ולא מתאימים היטב אחד לשני, בגופנים ובעימוד טקסט שאינם נוחים ונעימים לקריאה ובקומפוזיציה מבולגנת ודחוסה, אנו יוצרים חוסר נוחות אצל הצופה, מה שמביא לכך שמלכתחילה הוא לא יהיה מעוניין להתעמק במסר שלנו, מה שמוריד מאוד את הסיכויים שנשמע ממנו מתישהו…

 

עכשיו, נסו לדמיין את הפלאייר הזה נראה קצת (הרבה) אחרת,

עם צבעוניות נעימה ורגועה שמתאימה למסר של רטריט רוחני,

עם טקסט קריא וברור הכולל גופנים שנבחרו בקפידה בהתאם למסר (ולא גופני WORD שחוקים מרוב שימוש), 

עם חלוקה ברורה בין פסקאות,

עם הפרדה בין הרקע לטקסט שמדגישה את הכתוב וגורמת לו להיות קריא וברור,

עם עימוד טקסט המתחשב באלמנטים נוספים, כמו שילוב תמונה בתוכו,

עם קומפוזיציה מסודרת שעושה טוב לעיניים ולנשמה.

 

אז אחרי מקצה השיפורים העצום הזה, איך נראה הפלאייר הזה במציאות?

 

בפלאייר שמעוצב עם תשומת לב לכל הפרטים הקטנים, ישנו דגש על בחירת הקונספט, הצבעים, הגופנים, הרקע, הקומפוזיציה והשילוב כל האלמנטים יחדיו, מתוך מחשבה ותכנון להתאמת כל האלמנטים בעיצוב למסר שאותו אנחנו רוצים להעביר לצופה. 

 

עכשיו זהו הזמן להתבונן בפלאייר כאן למטה ולשאול את עצמכם את אותן שאלות בדיוק:

 

  • האם הוא מעניין אותי?
  • האם יש לי חשק להתעמק במה שכתוב שם?
  • האם הטקסט קריא וברור או שדרוש מאמץ על מנת להבין אותו?
  • האם יש לי עומס של צבעים וצורות בעיניים?
  • האם המסר של הטקסט עובר באמצעות העיצוב?
  • האם הצבעים, הגופנים והקומפוזיציה מתאימים למסר?

 

 

​​​​

 

 

עשו השוואה בין התשובות שעניתם בפעם הראשונה על הפלאייר הראשון, לעומת התשובות שעניתם בפעם השנייה, על העיצוב בפלאייר השני.

 

מה אתם הייתם מעדיפים בשביל העסק שלכם?

איזה עיצוב לדעתכם יתרום יותר לקידום המסר שלכם?

איזה עיצוב הלקוחות שלכם היו מעדיפים לראות?  

 

אם יש לכם שאלות בנוגע לעיצוב החומרים השיווקיים שלכם, אשמח לענות.

מוזמנים ליצור איתי קשר דרך פרטי ההתקשרות בתחתית האתר, או דרך עמוד יצירת קשר

רוצה מתנה?

 

מדריך מפורט שיגלה לך האם העיצוב הגרפי בעסק שלך מושך אליך לקוחות מתאימים
+ גישה לניוזלטרים מלאים בתוכן איכותי שיתמכו בך בדרך לעיצוב המושלם 

לקבלת המדריך לחץ/י כאן

קידום העסק שלך


יש לך עסק או מיזם שתורמים לעולם, וחסר לך הטאץ' המיוחד שיזניק את הנראות שלו?

רוצה להקים עסק או מיזם כזה ולדעת בבטחון שהמיתוג שלו יעביר את המסר הנכון ויביא לחשיפה ולהכרה שהוא ראוי לה? 

לחץ/י כאן לפרטים נוספים

אקו-גרפיקס בפייסבוק

 

אם אינך רואה אותי, התחבר/י לפייסבוק

צרו קשר

 עיצוב ובניית אתר - טליה מיכאלי Eco Graphics   |   © כל הזכויות שמורות 

פרגנו בלייק